Thursday, December 24, 2009

fakta menarik





gambar takde kena mengena.gambar raya 09


bosan tak tahu nak buat apa.. aku pon godek2 la google untuk menhilangkan rasa bosan yang melanda jiwa..wuhhh

FAKTA PELIK & MENARIK

Nama paling panjang di dunia ialah 'Adolp Blaine Charles David Earl Frederick Gerald Hubert Irvin John Kenneth Lloyd Martin Nero oliver Paul Quincy Randolph Shermasn Thomas Uncas Victor William Xerxes Yancy Zeus Wolfeschlegelsteinh ausenbergerdorft Senior (ini kalau cikgu panggil nama dalam kelas mau terbelit lidah.last2 nama yang nak hujung2 tu mencarut jew.ahakzz)

Pemain bola keranjang Micheal Jordan menerima bayaran tahunan dari syarikat kasut Nike lebih banyak dari keseluruhan gaji pekerja kilang Nike di Malaysia

Menghantuk kepala anda ke dinding akan membakar kalori sebanyak 150 sejam (bgus nie untuk kuruskan badan.jom hantuk kepala berjemaah!)

Manusia bergayut di talipon purata 2 tahun dari sepanjang hidupnya (patutla Ananda Krishnan kayo!dah2 stop bergayut. patah ranting tue kang)

Lagu kebangsaan yang paling pendek adalah Jepun dengan hanya empat baris perkataan (tak sempat nak feel dah habis lagu.siapa la komposer lagu nih..haishh)
Library Utama di Universiti Indiana,AS,tenggelam ke dalam tanah kira-kira seinci setiap tahun kerana semasa membuatnya,jurutera terlibat tidak memasukkan anggaran berat kesemua buku yang bakal ditampung oleh perpustakaan tersebut (jurutera tak bertauliah nie.tau nak siap cepat je.lama2 jadi library bawah tanah lew.hahz)
Di Albania, menggelengkan kepala bermaksud 'ya' dan menggangguk bermaksud tidak (apa punya pelik la orang Albania nih.)

Jika semua salur darah dalam tubuh manusia dicantumkan ia boleh meliputi jalan raya sepanjang 96,000 Km (boley round2 satu malaysia ouhh)
Terdapat banyak spesies labah-labah yang sanggup mengorbankan tangan dan kaki utk dimakan anak-anaknya yang baru menetas. Langkah ini adalah unutk mengelakkan anak-anaknya itu daripada memakan sesama sendiri (binatang pon tau sayang anak.sanggup berkorban demi anak)

Oslo, ibu negara Norway adalah tempat paling mahal di dunia. Di sana, segelen petrol berharga AS$ 5 (RM 19) dan untuk masuk ke tandas, anda perlu membayar AS$ 1.32 (RM 5) (mak ai mahalnye.rela tahan dari nak masuk toilet.gamak xtahan sangat carilah semak2 yang berdekatan ye!!)

Seseorang itu masih di dalam keadaan sedar selama 8 saat setelah dipenggal (sempat lagi tak nak mengucap??nauzubillah)

Kod Telefon Internasional untuk Antartica adalah 672.( ade orang ke kat sana??)

Gerakan Bruce Lee sangat cepat sehingga mereka harus melambatkan filem agar kita dapat melihat semua gerakannya.

Saat kita bertahan hidup dan tidak ada bahan makanan, kasut adalah makanan terbaik untuk dimakan karena mengandungi cukup gizi untuk hidup buat sementara waktu

Di Bumi, satu tahun adalah 365 hari. Di planet Merkurius satu tahun adalah 2 hari. (selang dua hari la sambut birthday..wohoo..syiokk)

Angkasawan dilarang memakan kacang sebelum menjelajah ruang angkasa kerana jika terkentut di dalam baju khusus angkasawan, ini boleh membahayakan mereka. (Dr. SMS dulu bawak kacang ke x eh??hee.naya kalau bawak ouhh)

Tanduk badak terjadi dari rambutnya yang mengeras.

Kutu rambut sebenarnya lebih suka hidup di kulit kepala yang bersih daripada yang kotor.

Elvis mempunyai saudara kembar bernama Garon, yang meninggal sewaktu lahir, maka nama tengah Elvis adalah Aron, untuk menghormati saudara kembarnya.

Llanfairpwllgwyngyl lgogerychwy rndrobwlll.. . adalah nama sebuah desa di Wales Utara, Inggeris.(macam mana nak pronounce benda alah nie.)




ADIOS




2 comments:

kr0nc0ngmalaya said...

pa lag tengoo.. hentak a pala anda...!

fatinazierah said...

tu la pasal..aku berkira2 nak buat lagu tu la..tp ang jgn terkejut plak satg aku mati..ngee