Friday, January 7, 2011

belajar ni ibarat macam kita nak makan..

'berhenti sebelum kenyang'

so kalau belajar kena

'berhenti sebelum tidur' la kan...

ni kata2 lecturer aku dalam kelas tadi..
korang pulak macam mana?apa korang rasa??boleh terima pakai tak??


2 comments:

Mr.IX said...

rasa cam tak sesuai la.....belajar memang xde sempadan....stiap hari ada je benda baru untuk belajar...kadang2 dalam mimpi pn kita leh blaja....tu pn klu ingt la keesokkan harinya

Mr.IX said...

satu lagi...belajar ni macam kita makan...

memang kita akan kenyang, tapi nnti kita akan lapar balik...segala nutrien makanan tu akan diserap ke dalam tubuh utk memastikan kita hidup sihat....

begitu gak ngn belajar...belajar ilmu yg bermanfaat dpt menjamin masa depan yg cerah....

p/s: wahh..berfalsafah IX lak...